עכשיו גם בוסטון ברשימה / מנחם לס

 

כשחזיתי ושמעתי בטיווי בשתי הפצצות אחת כמעט בקו הסיום של הבוסטון מרתון, והשנייה כעשר שניות אח"כ ח-400 משם נזכרתי באותו רעש. אני לא מתכוון לרעש הפצצות שהתפוצצו במחנה חיל הים הבריטי בבת גלים בשנת 1943 או 1944 כשמחסן תחמושת שלם עלה באש, ואני לא מתכוון לרעש התותח מהטנק בו רכבתי ב-1956 במבצע סיני. אני מתכוון לאותו רעש פצצה במאורע ספורט. זה היה ב-27 ליוני, 1996 כשהייתי בבית העתונאים באטלנטה, לא יותר מ-300 מטרים מאולימפיק פארק באטלנטה, באולימפיאדה ההיא כשאיזה מטורף ללא קשר טרוריסטי או ארגון לבן "עליון" אלא סתם אדם החליט להרכיב פצצת בית מלאה במסמרים שהרגה אשה ופצעה 100 אנשים.

אז עתה גם בוסטון נוספה לרשימת הפיגועים בספורט:

1. מינכן 1972. 11 ישראלים נהרגו.

2. אולימפיאדת אטלנטה ב-1996.

3. בוסטון מרתון, 15 לאפריל, 2013

המטורפים, הטרוריסטים,  בני הבלי-יעל יודעים בדיוק היכן זה הכי כואב: בדבר היקר כל כל ללבנו – הספורט. אנחנו תמיד יודעים שהיום הזה יבוא, אבל לא יודעים מתי, היכן, ועל ידי מי. עכשיו אנחנו יודעים: בריצת המרתון שהיא אחת המסורתיות ביותר בכל העולם – את הבוסטון מרתון רצים כבר מעל 100 שנה – ובמקצוע הספורט המכתיר רצון, דבקות במטרה, ואהבה יוקדת לכושר גופני הרבה יותר מממון ומקצוענות. כן, בוודאי, ישנם מנצחים מאיטיופיה ןקניה, ופרס המנצחים הוא מיליון דולארים. אך אולי 100-200 מהרצים הם מקצוענים. 27,000 הם אנשים כמוך וכמוני – צעירים וצעירות, גיל העמידה, אפילו קשישים כמוני ונכים בכסאות גלגלים. כולם שם לעבור את 42 הקילומטרים האלה באביב הנפלא של העיר המקסימה הזאת, במסלול הקשה מאד יחסית בגלל הגבעות המפורסמות של המרוץ.

אנשים באים מכל רחבי ארה"ב והעולם. זוהי חגיגה לספורט לשם עצמו. 27,000 אלמונים שעבורם לחצות את קו הגמר, ולא משנה אם זה ב-2:10 שעות, 3:10 שעות, 4:10 שעות, ואפילו 8 ו-9 ו-12 שעות, העיקר לסיים את המרתון. ודווקא במקום הזה החליטו מטורפים, אנשי רשע אכזרים, או טרוריסטים היודעים בדיוק היכן היא הנקודה החלשה של האמריקאים – ספורט – להכותם, ולהרוס את החגיגה. כשאני חושב על כך אני יודע שאנחנו ברי מזל שהספורט לא ניפגע יותר מאשר ניפגע.  כשאיצטדיון בן 80,000 צופים נמצא במרכז לונדון עם מאות אלפי מהגרים מכל הדתות והמינים זה נס משמיים שעדיין לא קרה שם אסון. או בכל איצטדיון אחר בעולם בעיר גדולה. כמה פשוט לשכור מטוס קל ולהטיסו ישר אל תוך לב האיצטדיון.

אז באופן כללי אנחנו ברי מזל שאסונות קולוסליים עדיין לא קרו, ונתפלל שלא ייקרו לעולם, אך ככל שהעולם נעשה מטורף יותר, ככה גדלים הסכויים לפיגוע איום ונורא, ודווקא מאורע ספורט הוא המרתק ביותר את הטרוריסטים בגלל הקונוטציה הנקייה והטהורה בספורט (אנא, אל תתחילו עם הליכלוך בספורט; אני מדבר על הספורט כמיקשה אחת גדולה של נערות, צעירות, שמחת חיים, ובריאות).

הספורט הוא ה-PILLAR של נפש האזרח האמריקאי, ומישהו החליט להרוס אותו ברח' בוילסטון הפופולרי כל כך בדאונטאון בוסטון, לאלה מכם המכירים את העיר. מאחר וכשני שליש מהרצים כבר סיימו את ריצתם, תזמורת הטיילת של בוסטון המוכרת ברחבי העולם כבר ניגנה בפארק ליד נהר צ'ארלס שהיה מלא כבר בסירות חתירה של סטודנטים מהארווארד ו-M.I.T, שתיים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, ולצידן סירות מפרש ויאכטות במעלה ומורד הנהר. קווינסי מרקט הידוע היה מלא עד אפס מקום, והבארים הנפלאים של בוסטון – רק בלונדון ישנם בארים ופאבים כאלה – כבר החלו להתמלא ברצים שסיימו את הריצה, עטופים בשמיכת כסף לשמירת חום הגוף, והם מוכנים לפיינט הראשון של גיניס להרוות את צמאונם, ולהחזיר לגוף גלוקוזה ששימשה כמקור האנרגיה הראשי בשעות הריצה הללו, ומה טוב ונעים יותר מגלוקוזה אלכוהוליסטית מוקצפת וקרה?

ואז הפיצוצים. אחד אחרי השני. לכמה אלפי רצים שלא סיימו הפיצוצים הרסו להם חלום חיים ממש של סיום המרתון כשהם נעצרו חצי קילומטר מהמטרה. חלום שהפך לכמעט מציאות אחרי שנים של אימונים רק לומר 'עשיתי זאת' נעצר באיבו. במקום לראות את קו הסיום הם חזו באנשים שוכבים על הכביש, רבים מהם עם אברים קטועים. מראה איום ונורא. דם מכל עבר. בבגדד ובדמשק אני משער שאלה מראות יומיים. בבוסטון זה מראה שהמוח מסרב להאמין למה שהעיניים רואות.

זה המצב. ספורט  אינו מחוסן מטרוריזם. למעשה הוא צריך היה להיות המקום המועדף לטרוריזם כי ספורט הוא המקום בו אנשים נמצאים לראות, לחגוג, ליהנות, וגם לבכות כשהקבוצה האהובה או האתלט האהוב לא מנצחים. זה המקום ל-JOY, ולכן לטרוריסטים הוא המקום FOR DESTRUCTION. אנחנו ברי מזל שזה לא קורה יותר. כי אתמול 999,999 איש באו לחגוג על המסלול ועל המדרכות. לאף אחד לא היתה פצצה. אבל לאחד שעשה את המיליון כן היתה פצצה, והיא התפוצצה אתמול והרסה יום שהיה יכול להיות נפלא כל כך!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin
16 באפריל 2013 17:08

מאמר מצויין, בוא נקווה שזה ייגמר כאן (גם דחו את המשחק של הסלטיקס והפייסרס מחשד לעוד פיגוע). כפי שציינת, הטרוריסטים אכן רוצים לפגוע באמצעות ספורט, והיו עוד מס' פיגועים באירועים ספורטיביים, כמו מכונית התופת שהתפוצצה ב-2002 בסנטיאגו ברבנאו לפני חצי הגמר בליגת האלופות בין ריאל מדריד לברצלונה, או הפיגוע שבו נחטפו 30 אנשים מהנבחרת האולימפית של עיראק ב-2006.

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
16 באפריל 2013 17:59

כל מילה בסלע.
הבעיה היא שלאמריקאים עדיין לא נפל האסימון עם מי יש לנו עסק.
רוב הטרוריזם בעולם המודרני מגיע מן האיסלם הקיצוני ואותו חייבים לחסל ללא פשרות ובלי הרבה דיבורים או משאים ומתנים.
המשא ומתן של אובמה עם אירן זה לעשות צחוק מהעבודה פשוטו כמשמעו. כשיהיו לאירן מתקנים גרעיניים הטרור יהיה בעמדה של לעלות את יכולתו פי כמה עשרות אלפים.
הבעיה היא שאמריקה לא לומדת מהטעויות של עצמה. לקוריאה הצפונית כבר יש פצצות אטום בגלל חוסר מעש של אמריקה ועכשיו גם לאירן יהיו פצצות. לכול הפחות היו נותנים לנו לתקוף ולא מאיימים על החברה הכי טובה שלהם במזרח התיכון!

השחר
השחר
16 באפריל 2013 23:34
Reply to  מנחם לס

אני תמיד חושב, איך ה'ערבים', בהכללה, שבימי הביניים היו מקור להשכלה והתקדמות כאשר אירופה בחושך, הפכו למפיצים הראשיים של כאב וסבל בעולם כולו מאסיה עד אפריקה וסמל של בערות וחוסר אנושיות, הסיבה היא כמובן דת המוות הזוועתית שלהם, אבל בחייאת מה אני חופר, זה אתר כדורסל…

Yinon
Yinon
16 באפריל 2013 18:03

הם אמרו שמשחק סלטיקס-פייסרס בוטל, לא יידחה. זה אומר שהם ישחקו 81 משחקים בלבד בעונה זו? בעצם זה יכול להיות, שכן הרלוונטיות היחידה של המשחק הזה היא רק אם אינדיאנה (3 במזרח) תפגוש את ברוקלין (4 במזרח) בגמר המזרח.
ואפילו כך, אם אינדיאנה תנצח את המשחק האחרון שלה העונה (או ברוקלין תפסיד את שלה) למשחק הזה לא תהיה השפעה על הטבלה או על כל מצ'אפ עתידי בפלייאוף – גם כאשר בוחנים את האפשרות הרחוקה ובלתי סבירה שאחת הקבוצות האלו תגיע לגמר ה-NBA, נגד כל אחת מ-9 קבוצות הפלייאוף האפשריות במערב

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
17 באפריל 2013 6:20
Reply to  מנחם לס

הפליאוף במזרח היה סגור לפני שני מחזורים כך שלא היתה משמעות מיקום לשני המשחקים של הסלטיקס מול אינדיאנה והניקס. לכן ובעקבות הטרור שני המשחקים בוטלו. מבחינתי זו כניעה לטרור שניצח פעמיים בבוסטון. מעניין מי יהיו האסים החדשים בחפיסה של ה FBI ו CIA ! יושבים שם חלמאים ומגרבצים ופולארד עדיין בבית סוהר אמריקאי. אין צדק בעולם!

נריה
נריה
16 באפריל 2013 19:45

דברים כאלה זה מצער לשמוע.
מה שלי מציק בכל העסק, זה כשהעולם שומע את אובמה קם אחרי זה ואומר ׳אנחנו נגלה מי עשה את זה, ולמה הוא עשה את זה. ונגיב לזה..׳ זה נשמע הגיוני ואף אחד לא יגיד מילה על זה. עד פה זה מוסכם.
אבל כשבישראל כבר כמה שנים יורים טילים מעזה לכיוון הדרום, ועד שסופסוף תכננו להיכנס לעזה ולסנן שם את המקום, בעולם המשיכו בשלהם ואמרו לא, זה לא בסדר.
למה לעזאזל זה לא בסדר!? מתי יבינו שעם טירור אי אפשר לנהל משא הוא מתן. בטח אם אין לך על מה! כולם יודעים שגם אם יתנו להם עוד חלק פה בארץ, זה לא ישקיט אותם.
זה כל כך שקוף, שזה אבסורד!

השחר
השחר
16 באפריל 2013 23:40
Reply to  נריה

אי אפשר שלא להבין אותך, מצד שני – מבחינת העולם הפלסטינים תחת כיבוש, דבר ש'אינו מתקבל על הדעת' כאשר מדובר בישראל, אך מתקבל בשתיקה כשמדובר בסין [טיבט] ובטורקיה [קפריסין], למעשה, גם בהתנגדות לכיבוש אסור לפגוע באזרחים, כך שהמסקנה: העולם חרא

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
17 באפריל 2013 6:24
Reply to  השחר

בסוף נצטרך להיפרד מכל הפלסטינים (אם חפצי חיים אנחנו), מאלו שבגדה וגם מאלו שבתוכנו. הם יקבלו מדינה, השאלה היכן.

נריה
נריה
16 באפריל 2013 19:45

ל

פביאן
פביאן
17 באפריל 2013 0:38

מנחם שחס וחלילה אנשים לא יקבלו רעיונות ממך…
מצער מה שקרה אך מצד שני זה אולי יעיר קצת את העולם ויוכיח להם שגם ביום הכי מושלם תמיד יש מישהו שיהרוס, ושכאן בישראל זה לא קורה כמעט כיוון שמטפלים בזה בשיא החומרה, שילמדו!!

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
17 באפריל 2013 6:28
Reply to  פביאן

שיא החומרה?
שיא החומרה היה ב 48, 67 ו 73. מאז אנחנו לא ממש עושים כלום ואוייבינו רואים ומחככים ידיים כשתקוותם לחסל אותנו באמצעות הרחם של האישה המוסלמית צוברת תאוצה.

ינון יבור
ינון יבור
17 באפריל 2013 6:42

זה לא נכון עובדתית. הם עדיין מולידים יותר ילדים בממוצע, אבל המגמה היא תאוטה ולא תאוצה. זאת ועוד:
הירידה בכמות הילדים פר משפחה היא משמעותית יותר בחברה הערבית מאשר ביהודית ב-10 השנים האחרונות, ואולי אף למעלה מ-10 שנים.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
17 באפריל 2013 8:18

אולי זה לא יקרה ב 40 השנה הקרובות אבל זה יקרה בסוף ועם כל הבנייה הבלתי חוקית שלא מטופלת (עשרות-מאות אלפי בתים בלתי חוקיים בתחומי ישראל) בסוף נגיע למדינה דו לאומית שלא יכולה להתקיים יותר!

צביקה
צביקה
17 באפריל 2013 8:25

א. אני מסכים עם ינון.
ב. בואו נפסיק כאן את הדיון – יש מספיק פורומים ובמות כדי להתווכח על אקטואליה ועל המצב. נשאיר כאן את המקום לדיונים על ספורט. מה אתם אומרים?

מנחם לס
מנחם לס
17 באפריל 2013 18:10
Reply to  צביקה

אני בעד להפסיק או שנהפוך לדהבאזר שני

מושיקו
מושיקו
18 באפריל 2013 13:50

חחח מסכים עם מנחם..

CHLOE
13 באוגוסט 2013 6:58

Mrs. Earl stated inside the following 12 months, the district would make website visits to varsities that have already got executed these types of technology.

コーチ アウトレット
13 באוגוסט 2013 9:22

"She traveled all the way down to the shore, she was there, brought bedbugs back, she arrived back she had 100 bites on her," Alley says of a latest client.
コーチ アウトレット http://www.paris-sagan-hotels.com/coach.html

Cheap Jordan Shoes
13 באוגוסט 2013 11:28

You will find 4 ways to accomplishment: scheme purposefully, prepare prayerfully, move forward positively and go after persistently.
Cheap Jordan Shoes http://www.sinterfirepatents.com/cheapjordanshoes.html

Cheap Rayban Sunglasses
13 באוגוסט 2013 13:06

Bed bugs remain plaguing the Sorrento Residences in Maple Ridge and people there want the building's management to carry out one thing about it.
Cheap Rayban Sunglasses http://www.teachcn.com/cheapraybansunglasses.html

Louis Vuitton Outlet
13 באוגוסט 2013 17:46

Mrs. Earl also cautioned naming a certain equipment given that the district will consider the most suitable selection for all college students.

グッチ 長財布
14 באוגוסט 2013 5:04

Thanks for adhering to these rules and contributing your thoughts. You are contributing to discussion and discussion, and helping to make this webpage a far more open up place.
グッチ 長財布 http://www.paris-sagan-hotels.com/guccionline.html

シャネル バッグ
14 באוגוסט 2013 7:56

It was 158 in favor of Attica an inning afterwards then Covington pushed ten operates across to guide 1815 likely in the best rated with the seventh. The Ramblers could only increase a person extra run and fell 1816.
シャネル バッグ http://www.paris-sagan-hotels.com/chanelbags.html/

ルイヴィトン
14 באוגוסט 2013 11:19

cold climate usually means unquestionably very little, claimed Paul Kutney, the organization district supervisor, who situated in Larksville.
ルイヴィトン http://www.paris-sagan-hotels.com/louisvuittonbags.html

Paul Smith
14 באוגוסט 2013 12:37

The minor woman died of inner injuries, which includes a torn liver, subsequent to preventing to remain alive for additional than twelve several hours
Paul Smith http://www.paris-sagan-hotels.com/paulsmith.html/

Chloe Outlet
14 באוגוסט 2013 17:42

The transformation of Zellers into Target, estimated to value about $5 million, coincides accompanied by a $12million impression overhaul within the 350,000squarefoot mall designed in 1978.
Chloe Outlet http://www.study-in-china.org/Editor/chloeoutlet.html

Cheap Rayban Sunglasses
15 באוגוסט 2013 4:54

Some highlighted handdrawn footage within the Queen and Union flags, while some only bore the text Diamond Jubilee and Sixty.
Cheap Rayban Sunglasses http://www.teachcn.com/cheapraybansunglasses.html/

グッチ バッグ 人気
16 באוגוסט 2013 9:50

"I see what I do being an every day thing component of my project and my staff make such a large contribution.
グッチ バッグ 人気 http://www.daping0411.com/

LOUIS VUITTON N60019
19 באוגוסט 2013 20:42

Foster, who was simply being viewed by England boss Roy Hodgson, denied Chelsea the opener on 26 minutes when he reacted effectively to keep out David Luiz's deflected freekick around the edge of the box.
LOUIS VUITTON N60019 http://louisvuitton.topone-jp.com/lv-璨″竷-c-27/銈偤銉笺儷-銈搞儍銉斻兗銈︺偐銉儍銉?銈偤銉笺儷-n60019-p-2307.html

銉偆銉淬偅銉堛兂 M60017
21 באוגוסט 2013 15:06

Beef and Lamb New Zealand economic company director Rob Davison explained the export lamb slaughter was approximated at 19.7 million animals which world-wide offer was restricted overall.
銉偆銉淬偅銉堛兂 M60017 http://louisvuitton.beststore-jp.com/lv闀疯病甯?c-25/m60017-p-2068.html

Michael Kors Outlet Handbags
1 בספטמבר 2013 9:21

what he normally preferred to try and do. He desires to provide his nation which why he joined up.

Shonta Gholston
2 באוקטובר 2013 6:13

Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

nice seo guys
21 בנובמבר 2013 9:10

oC9ZwJ Enjoyed every bit of your blog post.Thanks Again. Great.

Pension Tracing Service
22 בנובמבר 2013 13:07

I really love this post I will visit again to read your post in a very short time and I hope you will make more posts like this.

aircon installation
23 בנובמבר 2013 0:33

Major thankies for the post.Thanks Again. Really Cool.

Citizen Journalism
23 בנובמבר 2013 3:10

Awesome blog post.Thanks Again. Cool.

Mold inspections Toronto
23 בנובמבר 2013 7:46

Say, you got a nice blog post.Thanks Again. Really Great.

acupuncture for pregnancy
23 בנובמבר 2013 15:35

Wow, great article post.Much thanks again.

miami ink tattoo designs
23 בנובמבר 2013 21:20

Really appreciate you sharing this post. Cool.

car detailing
23 בנובמבר 2013 21:45

This is one awesome blog.Really thank you! Fantastic.

inflora floor plan
24 בנובמבר 2013 8:53

Muchos Gracias for your article.

breast actives reviews
24 בנובמבר 2013 10:29

Major thankies for the blog article.Much thanks again. Cool.

uncle milton ant farms
24 בנובמבר 2013 12:08

Im thankful for the blog post. Cool.

Piano Lessons
27 בנובמבר 2013 3:23

Awesome article.Really looking forward to read more. Keep writing.

Consulta medica
27 בנובמבר 2013 5:04

This is one awesome blog article.Much thanks again. Much obliged.

Nail Art
27 בנובמבר 2013 10:25

Im thankful for the blog article.Much thanks again. Awesome.

Car Care
27 בנובמבר 2013 13:56

Really appreciate you sharing this blog post.Really thank you! Fantastic.

That Reference
27 בנובמבר 2013 14:50

Thank you for your blog article.Really looking forward to read more.

outsourcing
27 בנובמבר 2013 15:41

Very informative post. Will read on…

ios 7.0.3 jailbreak
27 בנובמבר 2013 16:57

Thank you for your blog post.Really thank you!

Solar Film
27 בנובמבר 2013 17:26

Very informative blog post.Thanks Again. Keep writing.

Teeth Whitening
27 בנובמבר 2013 19:19

I truly appreciate this article.Really looking forward to read more. Great.

Company Incorporation
27 בנובמבר 2013 21:24

Hey, thanks for the blog.Really looking forward to read more. Keep writing.

paleo diet recipes
27 בנובמבר 2013 21:25

Appreciate you sharing, great blog.Really looking forward to read more. Want more.

Sports Direct Boots
27 בנובמבר 2013 23:40

A round of applause for your blog article.Much thanks again. Really Cool.

SEO
SEO
28 בנובמבר 2013 0:53

I cannot thank you enough for the blog post.Much thanks again. Great.

sell phone in cleveland
28 בנובמבר 2013 1:53

Very informative post.Really looking forward to read more. Keep writing.

Dental Implants Dubai
28 בנובמבר 2013 3:31

Im grateful for the blog post. Really Great.

Lighting Store
28 בנובמבר 2013 3:32

Very informative article post. Fantastic.

Wonderful Land gore
28 בנובמבר 2013 4:05

Really informative blog post.Thanks Again. Much obliged.

mi40
28 בנובמבר 2013 5:25

I am so grateful for your article.Much thanks again. Want more.

taylor hampton
28 בנובמבר 2013 6:19

Im obliged for the blog article. Much obliged.

bijoux homme
28 בנובמבר 2013 8:32

I cannot thank you enough for the blog article. Keep writing.

YouTube downloader
28 בנובמבר 2013 9:22

Im obliged for the blog.Much thanks again. Want more.

Flowers Delivery
28 בנובמבר 2013 9:36

Looking forward to reading more. Great article post.Really thank you!

apple mission statement
28 בנובמבר 2013 11:26

Great, thanks for sharing this blog article.Really thank you! Fantastic.

Anbefalt flyttefirma
28 בנובמבר 2013 12:30

A big thank you for your blog.Thanks Again. Want more.